posts | comments | archives | links | create | song
(reminder: all quotes here are fiddled, probably.)

講故,etc.


0. 2007最佳廣告標語
一路帶動生活: 東南西北, 車水馬龍

一語相關, 意思豐富.

1. 講故婆 (唔記得想講咩添)

2. Having tea with sb who claims itself very cute

3. 快趣記

4. Legless Athlete Too Fast for Olympics

(from engadget)

5. helix allows fluid to be sucked out in one go in space
newscientist
On Earth we rely on gravity to get liquids to pour from an open container. But getting liquid out of a container in microgravity requires pumping it out, for example sucking it through a straw.

Often, this is a frustrating process, as the fluid breaks up into globules because of the way pressure inside the liquid interacts with the shape of most containers.

"You can withdraw it up to a point, but then end up with fluid sticking around the bottom of the glass,"


6. 特立獨行
「偏要走自己的路」這種心態一般人學不得,費曼只因他超人的聰明,才沒有變成毫無貢獻的怪人。(S. Coleman)

7. 倉海君唸拉丁文詩, 賀拉斯的, 如寧靜之中聽浪淘細沙之聲. 此詩怎解, 不知道啊.

Horace, Ode 1.11:

Tu ne quaesieris, scire nefas, quem mihi, quem tibi
finem di dederint, Leuconoe, nec Babylonios
temptaris numeros. Vt melius quicquid erit pati!
Seu pluris hiemes seu tribuit Iuppiter ultimam,
quae nunc oppositis debilitat pumicibus mare
Tyrrhenum, sapias, uina liques et spatio breui
spem longam reseces. Dum loquimur, fugerit inuida
aetas: carpe diem, quam minimum credula postero.


8. SEED, Algorithmic Inelegance

Complexity in living things is a product of the lack of direction in evolutionary processes, of the accumulation of fortuitous accidents, rather than the product of design.



9. login w/ another id in Ymail

15 Comments:

:: Blogger zz............. (21.01.08, 22:58   ) sagt...

我快死了.....



:: Blogger Carole (22.01.08, 00:36   ) sagt...

zz
你好嗎
在先生這裡
跟你say個hi

你唔好死住
死咗
無人寫blog
比我睇



:: Blogger sf (22.01.08, 15:04   ) sagt...

et, 我看ZZ嘛, 不外給縛手縛腳, 悶到想死而已.



:: Blogger Carole (22.01.08, 18:08   ) sagt...

我都好悶呀!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
有冇人比我打



:: Blogger 怒火眼睛 (23.01.08, 12:55   ) sagt...

Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.



:: Blogger 怒火眼睛 (23.01.08, 12:57   ) sagt...

唔好意思, 就"「偏要走自己的路」這種心態一般人學不得,費曼只因他超人的聰明,才沒有變成毫無貢獻的怪人"呢一句, 我有個疑問.

一個人有冇貢獻, 關第三者咩事呢? 無作奸犯科的話, 你理得人做乜呢? 成個世界無non-conformist, 好恐怖.



:: Blogger ah-yun (24.01.08, 02:37   ) sagt...

火! 我都唔多認同o個句播!

不過﹐先生有咁話過我﹐(當我話我唔中意conform既時候﹐) 唔好為左反conforming
而唔conforming。(其實我唔係好記得佢講乜﹐類似咁既話啦。) 我當時都冇乜野講﹐因為我覺得﹐我知道我做緊乜咪得囉。我覺得呢﹐就算唔conform的心態唔好﹐都好過下下都conform囉。

先生﹐講開又講﹐當時同你唔熟﹐我唔想講太多。但﹐其實當時我覺得你有點武斷。

火﹐不如這樣說吧﹐這個世界越來越恐怖﹐因為太多conformists了。



:: Anonymous Anonym (24.01.08, 12:01   ) sagt...

昭文之鼓琴也,師曠之枝策也,惠子之據梧也,三子之知幾乎,皆其盛者也,故載之末年。唯其好之也,以異於彼,其好之也,欲以明之。彼非所明而明之,故以堅白之昧終。而其子又以文之綸終,終身無成。若是而可謂成乎?雖我亦成也。若是而不可謂成乎?物與我無成也。



:: Blogger sf (25.01.08, 19:25   ) sagt...

小雲,

(心中嘀咕) 你仲話無咩講野?! 啫呢, 正所謂雕騖不成猶似鵠, 你好似怒火師姐咁聰穎, 就梗係無問題啦. (嗯, 我係咪一次過得罪兩個女人呢.....)

走自己的路是一回事, 「偏要走自己的路」是另一回事. 過猶不及, 重點在「偏要」二字.

戀火師姐 & 小張,
見山不是山, 見水不是水. 區區櫺朽之材, 但求無用之為大用, 引語聊以自省. 動態平衡也.

又,「毫無貢獻的怪人」好與不好, 且慢慢談.



:: Blogger Blogger70th Floor (25.01.08, 22:05   ) sagt...

> 且慢慢談

慢慢談之路漫漫
囉向呢到



:: Blogger sf (26.01.08, 00:28   ) sagt...

紫色頭, 冤家宜解不宜結.



:: Blogger ah-yun (26.01.08, 03:16   ) sagt...

還是那句﹐「偏要」走自己的路﹐都好過跟住大隊行。

(係﹐我係咁架喇。)

同埋呢﹐同我講野可唔可以唔好用D咁深奧既字呢﹖你知我有幾多墨水架喇。



:: Anonymous Anonym (26.01.08, 03:34   ) sagt...

zz

我隻nikita飄走咗tim
幫唔到你
我呢推介subway 同埋big blue
或者 la cite des enfants perdus (呢隻都係一去不回)
心痛非常



:: Blogger 倉海君 (26.01.08, 09:18   ) sagt...

「毫無貢獻的怪人」好與不好?

我地當然可以討論好唔好,但係世上好多野都無必要用「好與不好」去講。一講「好與不好」,其實就只係講緊自己。



:: Blogger sf (30.01.08, 15:36   ) sagt...

倉海君,

此正是怒火師姐找我晦氣的原因----無所謂貢獻不貢獻, 「有貢獻」不過是副產物. 大概就是你所講「雖我亦成也......物與我無成也。」

這類的勵誌語助佑銘, 有人可能看成人生哲學的想法, 我習慣以社會風氣視之.

甚麼時代開始覺得做人應該有貢獻 (為人民服務----觀乎早十多年前國內同胞的說話方式仍是這樣), 甚麼時代開始又不再覺得做人應該要有貢獻 (拔一毛而利天下, 不為), 這兩個問題倒也耐人尋味. 就近代而言, 前者「要有貢獻」我猜跟五四有關.



coComment


:: Kommentar veröffentlichen
 (留言請留名, 謝!)

<< Home