posts | comments | archives | links | create | song
(reminder: all quotes here are fiddled, probably.)

except death and taxes


一了: 聽講財爺句說話出自Benjamin Franklin....

"Our new Constitution is now established, and has an appearance that promises permanency; but in this world nothing can be said to be certain, except death and taxes."


一丁: 那我明白為甚麼會提到death and taxes了.

一了: 為甚麼呢?

一丁: 富蘭克林當年, 美國剛打完仗, 而打仗的導火線就是tea tax.

一了: 你唔係想話 "No taxation without representation" 下馬? ......

1 Comments:

:: Blogger 古芝 (25.02.06, 18:19   ) sagt...

長一智又長一智。Death and Taxes是看Meet Joe Black 時聽過,現在才知道原來語出佛蘭克林。

常識缺乏的我不知道有牛頓有彩虹七色論。在學校這樣教不是a Chinese thing, 原來是a British thing了 =P
開玩笑開玩笑,牛頓理論無分國界。只是現在世界上好像很少國家的學校這樣教孩子。問我的朋友是日本女孩,她說問過好多人,我是第一個“能回答”。我要告訴她,我才遇到了第一個“能回答”的人。



coComment


:: Kommentar veröffentlichen
 (留言請留名, 謝!)


Links to this post:

:: Link erstellen

<< Home