posts | comments | archives | links | create | song
(reminder: all quotes here are fiddled, probably.)

選擇題, etc.


1. 沈三畫, 選擇題

作者很認真, 留言者也很認真.
讓我們讀一讀 ``Mr Feynman, you must be kidding!'', 笑一笑吧.


2. 無無謂謂是創意的基礎

創意就是做有自足價值的無聊事情,因此不能買回來。讓社會上很多無無謂謂的人做自己喜歡的事情(畫畫、看書、聽音樂、收集史料、寫作、搞活動、拍片)把錢投放在很多似乎沒有用的地方,要是這些人能集體地、持續地努力專做無謂事情之餘,餓不死,之後過了好多年,才會開始有點看頭。

(張彧暋, 創意工業的荒漠與戰場)




3. 媽媽阿四, 101個《讀者文摘》的用途

小孩子看琴譜如此煞有介事, 不知從哪裡有樣學樣, 效法起誰來呢? 幸得阿四日寫夜寫, 我們對小孩子習得的過程不時有了富趣味的新了解.

20 Comments:

:: Blogger Samsara (26.06.08, 11:11   ) sagt...

Feynman....佢好似唔係癲嫁嘛,只係不識世務而已....講我時你竟然提到佢...555555



:: Blogger 倉海君 (26.06.08, 13:19   ) sagt...

很認真的留言:

遊戲目的是營造驚奇效果,而驚奇之所以可能,是基於(1)大家都預設了consequentialism作為行動與選擇的唯一原則;(2)大家都以為第一印象就等同常識。

第一題涉及生命價值,無論「結果」是貝多芬還是魔鬼怪嬰,都不宜用功利主義的原則決定。

第二題的第三個選擇,我覺得只有三種可能:1.理想主義的政治白痴;2.獨裁者;3.哲王。至少2/3機會中招(對上一個哲王似乎是周文王)。所以我選第一個:「不誠實的政客」本身已是笑話--「誠實政客」根本是oxymoron--人緣好,酒量佳,有浪漫嚐好,怎會不是好領袖?

結論:第一題只要不作功利考慮,而第二題只要對其性格與職位的關係作深入分析,自然可得出遊戲所引導的「正確」選擇,而且絕不「驚奇」。

我們要質疑的,究竟是常識本身?抑或我們到底是否掌握了常識?我覺得這才是趣味所在。



:: Blogger Samsara (27.06.08, 11:28   ) sagt...

倉海君:「誠實政客」依個gag又幾爛喎。依個選擇題有咁多角度來睇,真係估唔到。

先生你睇下人地幾認真,係得你寸我!



:: Blogger sf (28.06.08, 14:21   ) sagt...

倉海君,

你說 "人緣好,酒量佳,有浪漫嚐好,怎會不是好領袖?" 到肉啊.

說到生命價值, 科技進步, 使一些事不僅成為可能, 也成為option.

從前要保一條小命跟無痛落仔一樣艱難的年代, "殺生" 反而看得 "無陰功" 些 (生了誰養怎養另計). 也許現在人道毁滅很人道很簡便, 對 "生命價值" 反而看得輕了, 沒那麼斬釘截鐵, 就不妨是個option. 我們慣聽的是quality time, quality life 才要緊. (quality life 或作 quality human resource)

最近腦閉塞----大概是少了跟你敘敘, 請益請益之故, 見甚麼話題腦海也空空如也, 簡直就像通宵過後進考場, 對著卷子一臉惘然, 想不出半句話來, 正可謂白茫茫一片, 真乾淨.



:: Anonymous Anonym (28.06.08, 14:30   ) sagt...

關於遊戲,唔同層次

****
-遊戲目的-

常識偏見﹕政治家應該如何如何,不應該如何如何。常識/直覺,並不一定「正確」

-達到目的手段-

開玩笑﹕候選人B兩次被解雇,解雇人是國會;候選人A年輕患病下半身癱瘓,仍能生存於政治舞台。透過刻意提供或不提供某些資料,製造「驚奇」,令人「反思」常識/直覺

-我認為最有意義既討論-

黑天鵝問題﹕遊戲的例子是黑天鵝,不是常態。真正要討論的,是黑天鵝與日常情況、以及常識、直覺的關係。

為甚麼黑天鵝重要,而又不重要﹖

(未看Nicholas Taleb的黑天鵝,只看了之前的一部及popper的討論。黑天鵝,與所謂的地震預測有關)

~goethe



:: Anonymous Anonym (28.06.08, 14:34   ) sagt...

giddens在the third way就講過,在現代社會,我們連性別問題也要選擇。

新問題,沒有傳統。

不停選擇,社會風險越來越多,越來越高。

兩三年前畢業寫過有關問題;到當時才明白社會學或Giddens的厲害。

~goethe



:: Blogger sf (28.06.08, 14:38   ) sagt...

沈三畫, 你又知我係寸你? 說不定裡頭有禪機呢 (口頭). 反正你最近在找書讀, 不如就找"費曼別鬧了"來讀讀再看如何.



:: Blogger Samsara (29.06.08, 17:41   ) sagt...

本書係叫「別鬧了,費曼先生」/"Surely, you are joking, Mr Feynman!"呀先生!睇過啦,係好睇又好笑呀。

仲有冇書介紹姐吓?要好睇又非文學&非文藝嫁吓,仲要寫岩個書名唔係揾死人...唔該!



:: Blogger ah-yun (01.07.08, 07:28   ) sagt...

嘻嘻~~

(陰陰嘴笑。)



:: Blogger sf (05.07.08, 15:18   ) sagt...

g~,

自你留言, 不意又過了許多天.

只讀過羅素火雞期飼的寓言, Taleb與黑天鵝, 要非你告訴我, 我也不知道. 據說黑天鵝型事物的特點是, 莫測, 不期然, 一旦發生, 人卻想盡法子把它解釋成理所當然或自應如此. 你談起地震預測, 大概就是這原因.

講道理/找藉口是人類古往今來的通性, 如影隨形, 並不是甚麼新鮮事情, 不過我覺得, 我們對「理由」要求的格式, 如此普遍習慣起來, 倒很摩登很現代. 扯談下去, 大概要牽上理性/科學/現代主義去了.



:: Blogger sf (05.07.08, 15:20   ) sagt...

又, 你老哥何時才肯結束悼念, 啟幕再寫呢?



:: Blogger sf (05.07.08, 16:19   ) sagt...

小雲, 呵呵~~ (哈哈大笑。)

沈三惑, 此正是迷時師渡, 悟時自渡丫嘛. 唔辛苦又怎得世間財呢.

看完黃仁宇《萬曆十五年》的一點, zoom out一下看看時代的全景吧----卜正民《縱樂的困惑: 明朝的商業與文化》(聯經).



:: Blogger sf (05.07.08, 16:24   ) sagt...

磚塊,橋樑,集市,寺院,郵件,飢饉,時尚,印刷,激情,凶兆,一部描述沸騰而複雜的明代生活全景的著作。(史景遷)



:: Blogger Samsara (11.07.08, 15:43   ) sagt...

多謝先生!

真係寫岩左個名喎今次,收工會去買。

關於費曼呢,你既引文,容許我,慢慢地睇...我真係會睇既。



:: Anonymous Anonym (11.07.08, 20:24   ) sagt...

唏,

衣排寫返下野,係都是咩咩日子個邊有寫野呀。

(小,個邊又有D疑似小人既物體出現,所以忍唔住剛剛留左個言。呵」

至於我個野,衣排都寫緊喇,不過係寫比自己睇g ma。得閒,開返佢呀下。

~goethe



:: Blogger sf (17.07.08, 01:24   ) sagt...

g~,

1. 最近看了Stephen Colbert當面嘲諷布殊的video, 笑得我.....雖然他越說越露骨, 幾乎成了指罵.

2. 立法會候選人如果審議法例的能力為號召, 行得通嗎?



:: Blogger sf (17.07.08, 01:40   ) sagt...

沈三畫, 那本書絕非唐德剛那樣說話斬釘截鐵, 譯文文筆也不特別出色, 說不定你會覺得有點悶. 別勉強.



:: Blogger Samsara (17.07.08, 10:11   ) sagt...

先生:我睇完一半,見你講到譯文文筆呢,就真係火都來,不吐不快。

我見佢有兩個人譯一個人校對咁威猛,以為會譯得好啦,點知,佢竟然連譯文ABC都唔識,入面有d句子長到有成兩三行...我地依家係睇中文喎,佢仲要連次序都跟足英文,睇到有時真係唔知佢想講乜...連斷句同排序,點譯文呀!

不過,雖然睇得慢但係我會睇完佢,因為我覺得要真真正正地重現歷史中普通人既生活,一定要好似作者咁,由小事同方志著手。正史呢,只講宮廷政治、文人相輕、朋黨宦官之爭之類,講民生既頂龍邊年邊度有饑荒姐,好似d人民只要餓唔死就無野好講咁,其實係完全touch唔到真正既民生既。

依本書入面講橋樑、運河、官倉之類,先會見到人民真正既生活嘛...我睇到明朝中期既十幾年既大饑荒,唔係暴雨就係旱災,人相食...唉,真係多災多難。



:: Blogger sf (22.07.08, 22:39   ) sagt...

沈三畫, 我也在讀, 邊讀邊有很多零零碎碎的東西想寫下來.



:: Blogger Samsara (01.08.08, 14:00   ) sagt...

寫呀寫呀,我幾鍾意佢寫磚果part,真係以小見大,睇到里甲制同埋廟宇都有役賦。

我在今時今日係好難想像以前既日子,阿仔就做阿爸果行,女人就落田種米,直至夠秤嫁人...



coComment


:: Kommentar veröffentlichen
 (留言請留名, 謝!)

<< Home